Psikoloğumuz’dan

2017-2018 EĞİTİM –ÖĞRETİM DÖNEMİ
ÇOCUK OBJEKTİF TESTLERİNİN UYGULANIŞ TARİHİ

Sayın velilerimiz çocuklarımızın gelişim düzeylerini belirlemek, bireysel özellik ve becerilerini ortaya çıkarmak için bu dönem içerisinde uygulayacağımız testlerin tarihleri şu şekildedir:

 Ekim Ayı/ Denver II Gelişimsel Tarama Testi: 0-6 yaş çocuklarını gelişimsel değerlendirmesinde kullanılan bir tarama testidir

 Kasım Ayı/ KBIT ( Kaufman Brief Intelligence): Kelime dağarcığı ve ilişki kurma becerilerini ölçen bir testtir.

Aralık Ayı/ TIMI Çoklu Zeka Testi:  Bu testin amacı bireyin kendisinin farklı zeka alanlarında sahip olduğu düzeyi ve alana ilgisi hakkında bilgi vermektir

Ocak Ayı/ Gessel Testi: 3-6 yaş arası çocukların görsel motor ve algı gelişiminin değerlendirildiği bir testtir.

Şubat-Mart Ayı/Frostig Gelişimsel Görsel Algı Testi: 5-6 yaş arası çocuklara uygulanabilen, çocuğun ilkokula başlamaya hazır olup olmadığını ölçen, bir okul olgunluk ve görsel algı testidir.

Nisan Ayı/ Metropolitan Okul Olgunluğu Testi:  Bu test okula yeni başlayanların 1. sınıf talimatlarını anlamaya hazırlıklı olmalarını sağlayacak olan özelliklerini ve başarılarını ölçmek üzere hazırlanmış bir olgunluk testidir.

Mayıs Ayı/ Frankfurter Dikkat Testi:  5 ve 6 yaş çocuklarına uygulanan konsantrasyon gücünü ölçen bir testtir.

 

OKYANUS ANAOKULLARI EĞİTİM & SEMİNER TAKVİMİ (2015 – 2016)

 

“ÇOCUKLARIN ZOR ANLARI VE ZORLANAN ANNE BABALAR”

Bu konulara çözüm arayacağız.

  • “Yemeğini okulda kendi yiyor ama evde bize yediriyor.”
  • “Tuvaletini sık sık altına kaçırıyor.”
  • “Hiç söz dinletemiyorum.”
  • “Kurallar konusunda anne ve baba tutarlı değiliz.”
  • “İstediği şey olmadığında evde kriz yaşanıyor.”
  • “Odasını toplatamıyorum; evin her yeri oyuncak dolu.”
  • “İşe gitmeme tepki veriyor.”
  • “Ödül ve ceza yöntemlerini doğru kullandığımdan emin değilim.”

 

“ÇOCUĞUM DAVRANIŞLARIYLA BANA NE ANLATMAK İSTİYOR?”

Bu konulara çözüm arayacağız.

  • “Büyüdükçe davranışları değişti, bazen ne istediğini anlayamıyorum.”
  • “Sinirlendiğinde büyüklerine vuruyor, engelleyemiyorum.”
  • “Birden okula gitmek istememeye başladı, zorlanıyorum.”
  • “El yıka, diş fırçala..vb diyorum, sonunda bağırıyorum.”
  • “Her gece yatmamız kriz halinde, vaktinde yatağa sokamıyorum.”
  • “Yemek saatlerinde çok dirençli, yemek düzenini oturtamadık.”
  • “Yalan söylemeye başladı.”
  • “Rüşvet ile bir şeyler yaptırabiliyorum.”

 

“ÇOCUKLARIN KORKULARI, AİLELERİN ENDİŞELERİ.”

Bu konulara çözüm arayacağız.

  • “Yeni bir ortama girdiğinde beni bırakmıyor.”
  • “Geceleri korktuğunu söyleyip yanımıza yatıyor.”
  • “Uykusundan çok sık uyanıyor, beni yanında istiyor.”
  • “Karanlıktan korktuğunu söylüyor, odadan odaya gidemiyor.”
  • “Hayalet ve canavarlardan sıkça bahsediyor.”
  • “Ölüm konusunu sormaya başladığında ona ne anlatacağım?”
  • “Yapabilirsin diyorum ama yine de başarısız olmaktan korkuyor.”
  • “Okuldan korktuğunu söylüyor.”
  • “Anne ve baba olarak korktuğu zamanlarda onu nasıl rahatlatabiliriz?”
  • “Anne ve baba olarak endişelendiğimiz konular çocuğumuza nasıl yansıyor?”

 

“ÇOCUĞUM YALAN SÖYLEYECEK Mİ? CEVABI ‘EVET’.”

Bu konulara çözüm arayacağız.

  • “Bazen olmamış şeyleri olmuş gibi anlatıyor.”
  • “Aldığı bir eşyayı almadığını söylüyor.”
  • “Yapmadım diyor ama yaptığını gördüm.”
  • “Hayal gücü mü yalan mı ayırt edemiyorum.”
  • “Hayali arkadaşları var; onlarla konuşuyor.”
  • “Anne ve baba olarak yalan söylediğini anladığımızda nasıl davranmalıyız?”

 

“ÇOCUĞUMA CİNSEL EĞİTİMİ NASIL VE NE ZAMAN VERMELİYİM?”

Bu konulara çözüm arayacağız.

  • “Evde cinsel bölgesine dokunmaya başladı.”
  • “Cinsellikle ilgili sorulara ne zaman başlayacak?”
  • “Bazen ‘ben nasıl oldum’ diye soruyor, konuyu değiştiriyorum.”
  • “Kardeşiyle birlikte banyo yapması doğru mu bilemiyorum.”
  • “Çocuğum karşı cinsiyetin vücudunu merak etmeye başladı.”
  • “Ayıp kelimeler kullanmaya başladı, girdiğimiz ortamlarda zorlanıyorum.”
  • “Çocuğuma neyi ne kadar anlatmalıyım, bilemiyorum.”
  • “Mahremiyet ile ilgili bilgileri anlayacak yaşta mı?”
  • “Çocuğumu cinsel istismardan nasıl koruyabilirim?”

 

“ANNE VE BABA OLARAK NASIL BİR ÇOCUKTUK, NASIL BİR ÇOCUK YETİŞTİRİYORUZ?”

Bu konulara çözüm arayacağız.

  • “Kendi çocukluğumuzun şartlarıyla çocuğumuzun şartları arasında belirgin farklar var.”
  • “Kendimi, anneme/babama benzemeyeceğim dediğim bir çok şeyi çocuğuma yaparken buluyorum.”
  • “Anne ve baba olarak farklı yetiştirilmişiz, bu farklılık çocuğumuza tutarsız davranmamıza neden oluyor.”
  • “Benim önem verdiğim şeylere çocuğumun da önem vermesini bekliyorum.”
  • “Anne ve baba olarak sahip olamadığımız, başaramadığımız şeyleri farkına varmadan çocuğumuzdan bekliyor olabilir miyiz?”

 

“ÇOCUĞUMUN ÖFKESİ, BENİM ÖFKEM; EVDEKİ ÖFKE?”

Bu konulara çözüm arayacağız.

  • “Öfke nasıl bir duygu, hangi düşüncelerin ardından ortaya çıkıyor?”
  • “Anne/baba olarak sabırsız yapılardayız, çabuk öfkeleniyoruz.”
  • “Çocuğum bana öfkelendiğinde ben daha çok öfkeleniyorum.”
  • “Öfkesini kontrol edemediğim zaman ceza veriyorum.”
  • “En basit konularda bile bu kadar çabuk öfkelenmesi beni şaşırtıyor.”
  • “Öfkelenince vuruyor, etrafa / kendine zarar veriyor.”
  • “Okulda evdeki gibi öfkeli davranmadığını biliyorum.”

 

“ÇOCUĞUM OKULA HAZIR MI, BEN OKULA HAZIR MIYIM?”

Bu konulara çözüm arayacağız.

  • “Hazırlık sınıfının ilkokul öncesinde nasıl bir önemi var?”
  • “Hazırlık sınıfını okuması için nasıl bir okul tercihi yapmalıyım?”
  • “Artık okuyor, bazı sesleri de yazıyor; bu okula hazır olduğunu mu gösteriyor?”
  • “Çocuğumun erken yaşta ilkokula başlaması doğru mu?.”
  • “Çocuğumun duygusal ve sosyal açıdan okula hazır olduğunu nasıl anlayabilirim?”
  • “Anne ve baba olarak okula hazırlık aşamasında nasıl davranmalı ve çocuğumuzu nasıl yönlendirmeliyiz?”